Modermælkserstatning og grød

20. september 2008

Alder:
4 mdr.

Modermælkserstatning og grød

Hej igen Helen, glemte halvdelen af mine spørgsmål i forrige mail :o)

Min søn er nu 4 mdr. og en uge.

Min søn bliver udover amningen suppleret med NAN HA1. Vi skiftede fra den almindelige NAN1 til NAN HA1 efter dit råd - og det betød at han ikke længere fik ondt i maven af mme - så tak for det :o). Nu vil jeg så spørger dig, hvad man kan skifte over til, hvis man vil have en mme, der mætter mere end NAN HA1 - for så vidt jeg kan se, findes der ikke en NAN HA2...... kan det tænkes, at han qua at han er blevet ældre ikke længere vil få ondt i maven af en "alm." mme, og vi derfor kan prøve NAN2 - eller er der et bedre alternativ?

Han har fået en lille smule grød de sidste par dage, hvilket han er HELT vild med og efter - sidder helt fremme i stolen for at få mere :o) - når jeg åbner munden, efterligner han dette og formår også at holde det meste i munden ...

Annonce

... og synke, men der kommer dog lidt ud munden igen. Andre skefulde ligesom "suger" han ind. Lyder han til at være klar? - altså er det ok at noget af grøden ligeom suges ind? Indtil nu har han kun fået en 1/4 del af en deciliter - hvor hurtigt kan man trappe op.

Jeg har efterfølgende givet ham en lille smule sveskemos, da jeg véd at hans mave har tendens til at forstoppe ( = han har ikke afføring i mange dage, og så kommer der ufattelig meget på en gang). Svenskemosen elsker han også, og det har betydet at han har haft afføring hver dag - er alt dette ok?

De sidste mange nætter er han vågnet i alt fald 3 gange, hvor han så er blevet ammet - tror du at det er sult, eller nærmere en "dårlig vane"..... burde han i højere grad bare få sutten? - eller skulle jeg evt prøve med noget vælling før puttetid?

Nå, det blev vist en del spørgsmål!

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor