Brev:
Modermælkserstatning og grød
20. september 2008
Alder:
4 mdr.
Modermælkserstatning og grød
Hej igen Helen, glemte halvdelen af mine spørgsmål i forrige mail :o)
Min søn er nu 4 mdr. og en uge.
Min søn bliver udover amningen suppleret med NAN HA1. Vi skiftede fra den almindelige NAN1 til NAN HA1 efter dit råd - og det betød at han ikke længere fik ondt i maven af mme - så tak for det :o). Nu vil jeg så spørger dig, hvad man kan skifte over til, hvis man vil have en mme, der mætter mere end NAN HA1 - for så vidt jeg kan se, findes der ikke en NAN HA2...... kan det tænkes, at han qua at han er blevet ældre ikke længere vil få ondt i maven af en "alm." mme, og vi derfor kan prøve NAN2 - eller er der et bedre alternativ?
Han har fået en lille smule grød de sidste par dage, hvilket han er HELT vild med og efter - sidder helt fremme i stolen for at få mere :o) - når jeg åbner munden, efterligner han dette og formår også at holde det meste i munden og synke, men der kommer dog lidt ud munden igen. Andre skefulde ligesom "suger" han ind. Lyder han til at være klar? - altså er det ok at noget af grøden ligeom suges ind? Indtil nu har han kun fået en 1/4 del af en deciliter - hvor hurtigt kan man trappe op.
Jeg har efterfølgende givet ham en lille smule sveskemos, da jeg véd at hans mave har tendens til at forstoppe ( = han har ikke afføring i mange dage, og så kommer der ufattelig meget på en gang). Svenskemosen elsker han også, og det har betydet at han har haft afføring hver dag - er alt dette ok?
De sidste mange nætter er han vågnet i alt fald 3 gange, hvor han så er blevet ammet - tror du at det er sult, eller nærmere en "dårlig vane"..... burde han i højere grad bare få sutten? - eller skulle jeg evt prøve med noget vælling før puttetid?
Nå, det blev vist en del spørgsmål!
Mange hilsner herfra